F R E E T I M E W E B
T R A N S P O R T S - C O L L E C T I O N


2010

 
Afmetingen
Type Gegevens
Specificaties
Techniek
Draden door frame trekken
Electrisch
Handleidingen
Opvoeren
Remmen
Kokusan Inbouw
Onderdelen
Reparaties / Onderhoud
Restauratie
Nieuwe Foto's
Meer Sparta
Links
Transfers
De 6de Bromfiets Nu...

SPARTA SPORT 2V MET 3V MOTOR (1973)

De 7de Bromfiets, 26-07-2010
Zag ik op Marktplaats deze Sparta Sport 3V (handversnelling) van 1970 staan en was meteen verkocht.
Echter op het kenteken stond 2V vermeld, dus later is er een 3V ondergezet, vandaar geen voetrempedaal.
Een prachtig gedeeltelijk gerestaureerde bromfiets voorzien van veel nieuwe Marktplaats onderdelen,
die ik na enige aarzeling toch kocht.

Met bagagerek en nieuwe kleine, niet originele buddyseat. Gespoten in zwarte poedercoating.
Helemaal nieuw en kompleet volgens de advertentie, maar dat was hij niet.
De tankemblemen waren oker gespoten, snap niet waarom ??
Korte proefrit gemaakt, motor sloeg meteen aan trok prima.
Dus heb ik er uiteraard wel een lager bedrag voor betaald.

Achteraf is de bromfiets van 1973 (Zie framenummer).

Bovenstaande foto's zijn van de vorige eigenaar. Eigen foto's komen tzt. nog.
Deze bromfiets is niet kompleet en moet nog afgebouwd worden.
Foto's op deze pagina zijn van voor de restauratie!!!

Groen gemarkeerd is gerepareerd, vervangen of vernieuwd!
 

Aangezien de KM Teller defekt was, is er
geen indikatie van het aantal afgelegde
km. De KM Teller, die erbij zat, was
geen origineel model. Gezien de  rech-
ter kolom valt er  nog wel het een
en ander te sleutelen.

De motorophanging, schokbrekers, diverse
moeren, remnaafankerplaat hevels,
voetrempedaal en trekstang,
bagagedrager, worden tzt.
verchroomd, cq. verzinkt

Dus de kreet een nieuwe bromfiets in de
advertentie is een beetje voorbarig. De
1ste eigenaar was geen sleutelaar (niet
degene, waar ik hem van kocht),
getuige de lijst hiernaast!

Maar goed, dat ik technisch geschoold ben
in bromfietsen, motoren en auto's.

Meegeleverd waren:
Remhevel achter (moer ontbreekt)
Voetrempedaal (niet origineel)
Voorste spatbordbeugels
Kettingkast (slecht)

Voorste spatbordbeugels opknappen en spuiten
 Rechter zijkapje onderaan frame ontbreekt
Uitlaatdemper niet origineel (Puch MV)
Ander lager stuur (type Zundapp)
Kettingkast ingeknipt plaatwerk
Fietstrapper/pedalen vervangen
Stroomdraad/Kabel borgdeksel
Bedieningshendels opknappen
Schokbrekerrubbers versleten
Koplampreflektor niet helder
KM Tellerkabel +aandrijving
KM Teller naald afgebroken
Remstang achter ontbreekt
Carburateur aanzuigrubber
Tank emblemen ontbreken
Koplamprand opknappen
Bel of claxon monteren
Kettingkast monteren
Koppeling gaat zwaar
Omkeer crank Links
Voetrempedaal
Crank Rechts

VERBORGEN GEBREKEN:
Bout links bij tank bovenin frame afgebroken
Stelnokjes bij ontstekingspuntjes afgebroken
Schakelstang versnelling heeft speling
Krukasdraad bij vliegwiel beschadigd
Ontstekingsgrondplaat zit vast
Krukaslagers hebben speling
Achterwielasdraad slecht
Voor tandwiel versleten
Wiellagers voor slecht

SCHITTERENDE GEVLAMDE TANKSCHILDEN !!!
(met nieuwe tankemblemen)

MEEGELEVERD WAREN . . . . .

 


Uitlaatdemper is splinternieuw !!

Waarschijnlijk een Batavus TS49 voetrempedaal
 
Er is nog een Sparta KMTeller
over van de Berini Jeunesse,
wordt naar 0 gedraaid en ge-
monteerd.

DAARNA IS HIJ BIJNA HELEMAAL SPLINTERNIEUW !!!

Nieuwe Foto's na de restauratie!!!

TYPE Sport 2V
FRAME NR. 311377
MOTOR TYPE SACHS 50/3C NL - 3V
MOTOR NR. 6807566 / 47
BOUWJAAR / BUILD 1973
NL NUMMER B1137
VELGEN / BANDEN 16 Inch


 
S T I C K E R S  /  T R A N S F E R S



 

 


© Copyrights Freetimeweb